Mindenki, aki valamennyire jártas a marketingben, tudja, hogy számtalan megnyilvánulási formája lehet. Egy a rengeteg módszer közül a céges ajándék, amely ha jobban belegondolunk, forradalmi ötlet a kitalálók részéről. Ajándékot, meglepetést kapni mindenki szeret, ezt talán nem fogja vitatni senki. Ugyanakkor a legtöbbször akkor van szó ajándékozásról, ha konkrét okunk van rá, tehát valamilyen esemény kapcsán, mondjuk szülinap, névnap, vagy hasonló. Ritkán jut eszünkbe olyankor meglepni a másikat, amikor semmi különösebb indok nincs rá. Pontosan ezért meglepő, amikor céges ajándékokkal találkozunk, ugyanis ilyenkor általában ok nélkül, a semmiből kapunk egy valamit, aminek örülünk, bármilyen apróságról is legyen szó.
Mert azért meg kell jegyezni, hogy ezek a legtöbb esetben apróságok, legalábbis olyankor, amikor nem fűz túl szoros kapcsolat a vállalathoz, hanem mondjuk egy új ügyfél vagyunk csupán a sok közül. A legtöbb cég bizonyos mennyiségű ajándékot készíttet egy erre hivatott másik vállalattal, akinek egyebek mellett ez a fő profilja. Például ilyenkor tollakat, kulcstartókat, sapkát, pólókat, vagy egyéb apróságot szoktak készíttetni, természetesen úgy, hogy a cég neve vagy logója jól látható helyen rajta legyen a tárgyon. Ez ugyanis a lényeg. Pontosabban az a lényeg, hogy aránylag hosszabb ideig tudjunk használni egy olyan tárgyat, amin rajta található a cégnév. Ezzel márkahűséget, és remélhetőleg pozitív érzéseket váltunk ki a használó személyből, aki minden bizonnyal megtisztelve érzi magát, hogy kapott valamit. Hiszen mikor kapunk csak úgy bárkitől is bármit manapság? Ritkán, éppen ezért különös az, ha egy cég gondol ránk.
Természetesen ezeknél az apróságoknál jóval komolyabb ajándékok is előfordulnak, de általában kitüntetett esetekben csupán. Ilyenkor akár gravírozással, vagy más különös módon is lehet logót elhelyezni egy-egy terméken. Ezen ajándékok ára nagyban függ majd attól, hogy milyen darabszámot rendel a tárgyakat készítő kivitelezőtől a megbízó. Egyáltalán nem lesz lényegtelen, hogy például tíz, vagy ezer darab készül majd a kigondolt reklámtárgyból. A dolog gazdaságossága mindig a darabszámtól függ, hiszen vannak fix költségek, amelyeket szét kell osztani. Érdemes ezért a megbízóknak átgodnolni, hogy mit és mennyit szeretnének, és amennyiben nem tudnak elég nagy mennyiségben gondolkodni, úgy elképzelelhető, hogy jobb várni egy megfelelőbb időzítésre, mert ellenkező esetben nem járunk jól.
Ami a tárgyak megjelenését illeti, szem előtt kell tartanunk, hogy valamilyen módon tudjon alkalmazkodni a vállalati dizájnhoz, aminek a legszembetűnőbb formája a szín. Leginkább ez ruhanemű esetében szokott aktuális dilemma lenni, bár nem kizáró szempont. Például egy vállalat, aminek a logójában dominál a kék szín, logikus módon feltehetően kék színű reklámtárgyban fog gondolkodni, hogy a megjelenés által képviselt összhatás kék legyen. Ami a kivitelező partner kiválasztását illeti, érdemes a környezetünkből választani, akikkel szükség esetén személyesen is tudunk egyeztetni. Főleg akkor lényeges ez, amikor hosszabb távon is szeretnénk együttműködni, nem csupán egyetlen alkalom erejéig. Jó, ha több partnertől kérünk árajánlatot, mielőtt nekiveselkedünk a projektnek. Ezzel jobb képet kapunk a piac reális kínálatáról, összességében tehát jobb döntést tudunk hozni. Tanácsos megnézni a szóban forgó partner referenciáit, megvizsgálni a minőséget, amit a termékek képviselnek, hogy tudjuk, mit kapunk a pénzünkért, mire is számíthatunk.